25 Şubat 2008 Pazartesi

Kaybolan yıldızlar # 1 Okan KOÇ

Dardanelspor’un altyapısında geçirdiği 3 yılın sonunda 1999 yılının 7 Eylülünde ilk profesyonel maçına çıkar. Eskişehirspor karşısında ilk 11’de kendinden bekleneni fazlasıyla veren henüz 18 yaşındaki Okan Koç o gün takımının berabere kalmasını engelleyemez ama formayı kapar. O yıl Lig B ve Türkiye Kupasında 28 maç oynar. İlk golünü Siirtspor’a atar. Dardanelspor’da geçirdiği üç yıl boyunca 72 maça çıkar, 16 gol ve sayısız asiste imza atar, 22 kez ümit milli olur. Sağ kanadı otobana çeviren sürati ve tekniğiyle baş döndürür. Ünü 2.ligi aşan Okan’ın peşine birçok Süperlig takımı düşer. Transfer savaşını İlhan Cavcav önderliğindeki Gençlerbirliği kazanır. Erdoğan Arıca’nın ısrarla istediği Okan için Cavcav ikinci ligden birinci lige en pahalı transferi yapar ve 650bin dolar verir.

Sonraki 2 yıl boyunca Gençlerbirliği’nin değişilmezleri arasına girer ve 48 kez forma şansı bulur. O yıllarda fırtına gibi esen Ersun Yanal’ın Gençlerinin sağ kanadı Okan’a emanettir. Okan, Gençlerbirliği'ndeki yükselişini şöyle anlatıyor, ''Erdoğan Hoca'yla oynadığım dönemde de iyiydim ama Ersun (Yanal) Hoca geldikten sonra takım olarak zirve yaptık. Hem ligde hem Avrupa'da... Ersun Hoca, beni tam istediğim yerde oynatıyordu. O zaman Ümit Milli Takım'da da çok iyi maçlar çıkardım... Ersun Yanal'ın bana çok büyük katkısı oldu.''
Her geçen gün yeteneklerini geliştiren genç futbolcu için Galatasaray ve Beşiktaş kapışır. Şöhret basamaklarını ikişer ikişer tırmanan Okan Galatasaray’ın çabalarına rağmen 1milyon 600bin dolar ve üç futbolcuyu Cavcav’a veren Beşiktaş’a imza atar ve 3 büyüklerde oynama arzusunu gerçekleştirir.

Lucescu tarafından 15 yaşında bir kız çocuğuna benzetilen Okan defansif kanat oynamaktan dert yanıyor, Lucescu’nun gençlere yeterince şans vermediğini açıkça dile getiriyordu. Futbolundan çok gece hayatı ve medyatik birliktelikleriyle gündeme gelir olmuştu. Beşiktaş’ta işler iyi gitmez ve Lucescu gider yerine Del Bosque gelir. Del Bosque Okan’a kapıyı gösterir ve Konyaspor’a kiralık olarak gider. Konya’da eski günlerine döner ve yeşil beyaz formayla 10 asist üç gole ulaşır. Sonra o malum olay yaşanır. Antreman sırasında Zafer Biryol ile kavga eder ve Ankaragücü’nün yolunu tutar. Sezon sonunda tekrar Beşiktaş’a döner ve alacaklarına karşılık bonservisini alır, Galatasaray’ın yolunu tutar. ''Geçmişteki olayları unutmak istiyorum. Artık yeni bir sayfa açtım. İlk sayfasına da Okan Koç yazdım ve altını başarılarla dolduracağım.'' ''İki sene önce tam Galatasaray'lı oldum derken önüme çıkan engeller dolayısıyla kendimi Beşiktaş'da buldum. Ancak Beşiktaş'da geçirdiğim zor günler sonrası Galatasaray'a gelerek futbol hasretimi bitirmek istedim''. Galatasaray hemen 2,5 yıllık sözleşme imzalar ama Beşiktaş yönetimi itirazda bulunur, Federasyon Okan’ı kötü niyetli bulur. Galatasaray hayalleri suya düşen futbolcu 2006 yılını Ankaragücü ve Konyaspor’da tamamlar. 17.01.2007 tarihinde Vestel Manisaspor’la sözleşme imzalayan Okan eski günlerini arıyor. Henüz 25 yaşında 30 kez çeşitli kademelerde milli olmuş, defalarca transfer yapmış, altı farklı takımın formasını giymiş bir oyuncu O.


'' 23 yaşındayım ama 35 yaşında bir oyuncunun tecrübesine sahibim. ''

Mehmet Demirkol'a göre Okan Koç büyük bir yetenek, ancak disipline girip başarılı olması mümkün değil: ''Okan Koç muhteşem bir futbol yeteneğine, yeterliliğin ötesinde fizik güce sahip bir büyük yıldız adayıydı. Ben ondan Tuncay'dan olduğumdan daha fazla umutluydum. Ama onunla çalışan tüm hocalardan ve onunla yarım saat geçiren herhangi birisinden duyabileceğiniz şu gerçek, onu bu yaşta bitirdi. O öğrenmeye tamamen kapalı bir insan. Otokontrolü hiç yok. Analiz ve karar verme yeteneği ise sıfıra yakın. 24 saat başında bilge bir adam bulundurup, tüm dış etkenlerle bağlantısını kesmek ondan üst düzeyde yararlanmanın tek yolu. Ama olmayacak bir dua bu, biz daha önce boş yere amin demişiz.''

Buğra BAĞIŞ

Hiç yorum yok: