17 Mart 2008 Pazartesi

Cristiano Lucarelli olmak

Cristiano Lucarelli. Futbolun muhalif yüzlerinden birisi olarak en muhalif takımlardan birisi olan Livorno'da oynuyordu. Kulübün armasını koluna dövme olarak yaptırmış, ateşli taraftar gruplarından Brigate Autonome Livornesi'nin kuruluş yılı olan 1999 yılına ithafen 99 numaralı formayı giyiyordu. Senede ortalama 15 gol atıyor ve daha iyi kontratlarla gelen kulüpleri Livorno'da oynamak için reddediyordu. Onu en mutlu eden takımda, siyasi duruşunun birebir uyuştuğu tribünlerle iç içe Serie A'nın en önemli golcülerinden birisiydi. Geçen yıl ki Reggina maçına kadar...


1-1 biten maç sonunda Livorno'nun tek golünü atmasına rağmen Lucarelli ilk defa yuhalandı aşık olduğu tribünler tarafından. Ve o gün sene sonunda Livorno'dan ayrılacağını açıkladı. Kulübüne en iyi parayı veren Shakhtar transfer etti onu. Ukrayna'da işler istediği gibi gitmeyince devre arasında Parma'ya kiralandı. Yeni takımıyla bu haftasonu Armando Picchi'deydi. Topu ayağına her aldığında ıslıklandı. Maçtan sonra doğal olarak ıslıklar hakkındaki düşünceleri soruldu. "Bu tepkiye kendimi hazırlamıştım. Hatta daha kötüsünü bekliyordum. Benim hakkımda plan yaptıklarını duymuştum. Ama eskiden beni seven bu insanlara saygı duyuyorum. Sonuçta onlar Livorno'yu destekliyorlar. Geçen sene Reggina maçındaki tepkileriyle kıyaslarsak bu kabul edilebilir bir protestoydu." İlginç bir rastlantı olarak Lucarelli'nin ziyaretinden üç gün sonra bu çarşamba Livorno Reggina'yla oynuyor.


Her kulüp değiştirdiğinde eski kulübü hakkında spekülatif açıklamalar yapan, yeni takımıyla çıktığı ilk maçta eski taraftarlarıyla kavga eden, onlara hareket çekip küfredenlere örnek olması dileğiyle...

Hiç yorum yok: