21 Mayıs 2008 Çarşamba

Favori kim?

İngiliz medyasına göre bu maçın favorisi Manchester United. Tüm Avrupa'daki genel düşünce de bu şekilde. Zaten başından beri Chelsea'yi destekleyen bir ben kaldım galiba. Benim favorim hala onlar. Ronaldo'yu nasıl durdururlar bilmiyorum...

Chelsea kadrosundaki 8 oyuncunun ikinci Şampiyonlar Ligi finali bu maç. Makalele ve Anelka Real Madrid'le, Shevchenko Milan'la, Ricardo Carvalho ve Paolo Ferreira Porto'yla, Belletti de Barcelona'yla final oynayıp bu kupayı kazandı. Ballack Leverkusen'le, Ashley Cole ise Arsenal'le kupayı finalde kaybetti. Manchester United'da ise 99'daki şampiyonluğun kadrosundan Giggs ve Scholes var. Van der Sar daha önce Ajax'la bu kupayı kaldırdı. Evra ise 2004'de Porto'ya kaybeden Monaco kadrosundaydı. Eğer final maçlarının ayrı bir tecrübesi varsa Chelsea bugün daha avantajlı diyebiliriz...
Bir de işin başka bir boyutu var. Chelsea o kadar ilginç bir sezon geçirdi ki, kimse ne ligde United'la kafa kafaya bitirceklerini ne de Şampiyonlar Ligi'nde finale çıkacaklarını beklemiyordu.(Ben hariç:)) Hatta ilginçtir İngiltere'de yapılan yılın en iyi 11'i anketinde Chelsea'den bir tane bile oyuncu kadroya giremedi. Adamlar kimsenin kendilerini sallamadıkları bir sezonda buralara kadar geldiler. United iyi top oynuyor ama Chelsea'de böyle ballı bir takım. Yine kimse onları favori göstermiyor ama bugün Kızıl Meydan maviye boyanabilir. United kazanırsa herşey aynı şekilde devam eder. Favori kazanır, beklenen olur, Ronaldo Dünya'da yılın futbolcusu, Altın Top ve Şampiyonlar Ligi'nin en değerli oyuncusu ödülünü de cebine koyar...

Hiç yorum yok: